jump to navigation

Harga Minyak Petrol Bakal Naik Mulai Julai 2009! February 21, 2009

Posted by Parti KeADILan Rakyat Bahagian Batu in Aduan Rakyat, ekonomi, global, Isu Nasional, Krisis, Minyak, Pakatan Rakyat, Parti Keadilan Rakyat, pasaran, Protes.
trackback

harga-minyak-bakal-naik-julai-2009KERAJAAN terpaksa bersandiwara dengan penukaran RON92 kepada RON95 pada pertengahan tahun 2009 ini. Sekian lama rakyat Malaysia menggunakan ‘minyak baru’ atau RON97, kini golongan ini disuruh menggunakan minyak petrol RON95 itu. Apa jadi dengan RON97? Hah! Naik hargalah! Rujuk petikan di bawah:-

PUTRAJAYA: The price of RON97 petrol will be increased, when the Government introduces RON95 to replace RON92 in July, said Domestic Trade and Consumer Affairs Minister Datuk Shahrir Samad.

He said this was to encourage consumers to use RON95, which was cheaper compared to RON97.

“The Government intends to subsidise more on RON95, when it is introduced in July to make it the same price as RON92,” he told a press conference here on Friday.

He said the price of both RON95 and RON97 petrol would be announced in July.

Currently, he said, 80% of petrol users were using RON97. “In fact, RON92 is suitable for most of the vehicles in our country but it is not as popular as RON97.

“Our way is to subsidise more for RON95 and reduce the subsidy for RON97 so that more consumers will opt for the former,” he said.

However, he said, the Government had no plan to float the price of RON97 in July.

“We will increase the price of RON97 reasonably, when RON95 is introduced but if we use the floating system for RON97, its price will immediately increase by 50 sen,” he said.

He said countries like Taiwan, Indonesia and Singapore have been using RON95 without any problems.

Comments»

1. aaa - February 22, 2009

saya sokong kerajaan bn
bagus lah guna ron95
pakatan susah apa
bodoh
pakatan bodoh rakyat

2. aaa - February 22, 2009

pakatan keadilan rakyat bagus sangat ke gambar bogel lah mb rasuah lah speker yang bodohlah kat perak hina sultan lah lepas tu kata dirinya yang terbaik untuk rakyat uuuuwwweweeeeekk……jangan fikir rakyat bodoh lah wei

3. man - March 23, 2009

ape bn tu pandaisangat ke… kate org pkr bodoh ….nak tulis tu baik sikit lah asik bodoh…..bodoh boodoh…..AKU INGAT ENGKOU NI DAH GILA AGAK NYA.. kata semua org bodoh….DAH GILA NAK BUAT CAM NE HAAAAAAAA….

4. kam - April 7, 2009

yahoo!kami dah menang 2 kerusi,bn apa ada cuma dapat batang saja.kempen bnlah yang paling gah,guna duit rakyat berjuta-juta lastly kalah ,siapa yang patut disalahkan .tok najib sila jawap

5. lengit - April 7, 2009

googgleeeeeeeeeeeeeee! bukan yahoooooooooooooooo tau) mahathir dah tak laku kat m’sia lagi. pegi mampus sama mahathir firaun. makin mahathir kempen, makin teruk bn kalah. dulu kata pak lah teruk, lembik, tak boleh harap dll. sekarang hang jawap sendiri le mahathir. bila hang ada, bn kalah lebih teruk. dasar anak haram muka tak malu.

6. anuar - May 7, 2009

Kau ni orang apalah,,,dengan cina kau berkawan, dengan oarang islam kau cakap bukan2.. mungkin kau cina kot,,biasalah adat memang tak ada langsung.begini caranya nak berkawan dengan melayu,,adat orang melayu tak pernah nak faham…kau ni sedar diri ke..tak sekolah agaknya kalau tengok tulisan kau ni..atau mungkin sampai PMR je kot. Itulah, dulu orang suruh belajar tak nak, sekarang kan dah nampak bodohnya…kalau islam balik renung diritu,, baguske aku dan kalau kau cina kau pergi ke tokong dok kat sana lama2 dan aku tak tahulah apa orang cina buat..tapi aku berkawan jugak dengan orang cina, tapi yang ada otak ajelah, bukanya yang tahu menghentamje..kau pesan kat Tian Chua, kalau nak bercakap pasal menataliti kelas pertama ubahlah cara pendekatan tu, barulah diterima oleh rakyat.
Dan kau pulak,,firaun pun tak seburuk kau aku rasa, kalau dia hidup mesti dia benci tengok muka kau. Biasalah pembangkang, orang tak semuanya betul tapi dia semuanya betul, yang haram boleh halal… akau nasihatkan kau, balik sembahyang hajat dan renung2lah apa yang kau buat tiap2 hatri tu, jangan dok mengata je….sedihnya orang tak sekolah bila menulis..aku faham kau bukan niat macam tu pun, saja nak sedapkan hati kan!! jangan marah,,aku bagi pendapat je…


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: